Jumat, 28 Desember 2012

Kerana Aku Masih Disini

Aku masih disini...
Terkapai terkulai layu...
Mencari erti sebuah hati...
Apakah penantian satu perjuangan...
Atau hanya sebuah penantian sia-sia...
Aku masih berdiri...
Teguh menggenggam sebuah perasaan...
Berguguran mutiara airmata...
Mengiringi pemergian sebuah anugerah ilahi..
Namun hati berbisik..
Jangan kau mengalah pada ujian ini...
Tertunduk bisu menerka kepastian...
Janji ku agar memelihara perasaan ini...
Akan ditepati dilaksana..
Biar tak sekilas memandang...
Walau tak sedetik terlintas...
Dan biar tak pernah memahami...
Akan tersimpul sebuah perasaan...
Terpelihara jauh di sudut sanubari...
Ya! aku masih disini...
Hampir tunduk mengalah..
Membalut setiap kelukaan jiwa...
Demi cintaNya..dan demi sayang kepada 'dia'...
Tak ku endah luka terpateri...
Tak ku rebah malah kugagahi....
Selagi belum ditiup pergi...
Sebuah perasaan ini...
Selagi Allah masih mengizinkan...
Akan ku jaga...
Akan ku pelihara...
Perasaan terpateri....
Harapan agar sama menjejak SyurgaNya...
Kerana hati masih menyayangi...
Ya! kerana itu aku masih disini...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar