Jumat, 28 Desember 2012

Bicara Hati


Benar aku pernah kecundang..
Dalam pertarungan kehidupan...
Kecewa kehampaan...
Namun kugagahi teguh berdiri...
Kuyakini kuasa ilahi...
Terus tabah meniti kehidupan..
Allah Maha Penyayang..
Allah Maha Mengasihi...
Allah Maha Pengampun...
Itu benar sungguh kenyataan...
Allah Maha Mendengar...
Allah Maha Melihat...
Allah Maha Mengetahui....
Di keheningan ku tangisi..
Menyelak kembali dosa silam..
Menghayati kegagalan diri..
Lantas ku seru namaMu...
Percaya Kau sentiasa menemani...


Ya Allah..
Al-Qawiyyu..
Ya Rabbi..
Al-Qodiru...
Pimpin aku menjalani hidupku...
Kuatkan aku menghadapi dugaanMu...
Ya ilahi..
Al-Waliyyu..
Lindungi aku dalam naunganMu...
Andai diri kejauhan hanyut..
Lalai leka dalam mengingatiMu..
Gapai aku agar kembali padaMu...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar